НАВЧАЄМОСЬ У ГРІ
Федосова О.А.,
учитель історії
гімназії м. Генічеська |
ГРА
– це діяльність, яка полягає в інтеракції між окремими учнями або
групами учасників, об’єднаними для реалізації певних цілей.
Роль
гри в людських відносинах підкреслювали ще Платон і Монтень. Значення
гри в навчанні відмічав Ян Амос Коменський. Гра – це природна для дитини
форма навчання. Вона частина його життєвого досвіду. Передаючи знання
через гру, учитель враховує не тільки майбутні інтереси учня, а й
задовольняє сьогоднішні. Учитель, що застосовує гру, організовуючи
навчальну діяльність, виходить із природних вимог дитини, а не з власних
корисливих міркувань.
Ігри
можна використовувати при вивченні нового матеріалу, узагальненні,
закріпленні та під час контролю знань. Пропоную гру «Історичне лото»
як один із можливих варіантів закріплення і контролю знань у шостому
класі.
Число карт лото може бути
вiд
10
до 20. Кожна карта має 5-8 змістових ілюстрацій, які містять інформацію
по вивченому періоду, темі, розділу׃
-
дата;
-
карта,
-
особистість,
-
поняття,
-
термін,
-
історичний факт.
Усі
ілюстрації на картах пронумеровані. До кожної ілюстрації складається
запитання, яке записується на картці з відповідною нумерацією. Таким
чином можна охопити контролем увесь спектр фактичного матеріалу.
На
уроці учні отримують карти історичного лото. Учитель змішує картки з
запитаннями, пронумерованими у відповідності до ілюстрацій на картах
лото, і в будь-якому порядку зачитує питання. Учні відшукують відповідь
на своїх картах лото, відповідають, називаючи номер відповіді.
Наприклад,
запитання: як звали дружину фараона Ехнатона? Відповідь:
Нефертіті, №7. Якщо відповідь правильна, картка передається учню, якщо
ні – відкладається. Завдання дітям – закрити картками ілюстрації в своїх
картах лото. Ті, кому це не вдалось, мають «пробіли» в знаннях, або були
неуважними.
Історичне
лото не тільки дає можливість здійснювати контроль знань понять і
термінів, а й розвивати увагу дітей, образне асоціативне мислення,
викликає в них активний інтерес.
Пропоную
зразок лото по історії стародавнього світу до підручника 6-го класу
С.О.Голованова, С.А.Костирко. Теми:
Додаток
1.
«Стародавні Єгипет, Індія і Китай».
1
Шакалоголовий бог мертвих.
(Анубіс) |
2
Держава на північному сході Африки.
(Єгипет) |
3
Гробниця фараонів.
(Піраміда) |
4
Кам’яний лев з головою похованого фараона.
(Сфінкс) |
5
Золота труна фараона Тутанхамона.
(Саркофаг) |
6
Тіло померлого, просякнуте спеціальною смолою для запобігання
його розкладанню. (Мумія) |
7
Дружина фараона Ехнатона.
(Нефертіті) |
8
Жук-гнойовик, культ якого мав велике розповсюдження в Єгипті.
(Скарабей) |
9
Збирання папірусу. |
10
Легендарний засновник буддизму.(Будда) |
11
Сучасний герб Індії.
(Капітель Ашоки) |
12
Руїни міста в долині Інду.
(Мохенджо-Даро) |
13
Споруда для зберігання релігійних цінностей в місті Санчі.
(Ступа і ворота) |
14
Бог-володар тварин, руйнівна сила.
(Шива) |
15
Учитель, який проповідував гармонію людини і природи.
(Лао-цзи) |
16
Фортечний мур, споруджений за імператора Цінь Шіхуанді.
(Велика Китайська стіна) |
17
Філософ, який сформулював моральний ідеал досконалої людини.
(Конфуцій) |
18
Китайська пагода. |
19
Піраміда Джосера. |
20
Даосистський символ рівноваги.
(Інь та Янь) |
Додаток
2. «Передня Азія».
(^)
1
Крилатий бик у палаці Саргона ІІ |
2
Цар Вавилону, правління якого відзначилося створенням законів.
(Хаммурапі) |
3
Вождь ізраїльтян, який вивів їх з єгипетського полону.
(Мойсей) |
4
Висячі сади Семіраміди. |
5
Дорога процесій. Фрагмент.
(Дракон) |
6
Карта країни, розташованої на південь від Сирії.
(Фінікія) |
7
Ворота богині Іштар. |
8
Перський цар, який розділив свою державу на сатрапії.
(Дарій І) |
9
Гробниця Кіра ІІ Великого. |
10
Культова вежа в архітектурі Месопотамії. (Зиккурат) |
11
Монета з золота, запроваджена Дарієм І.
(Дарик) |
12
Золотий гребінь скіф’янки. |
13
Карта двох найбільших азійських держав, що існували до н.е..
(Вавилонське царство, Ассирія) |
14
Стовп із законами Хаммурапі. |
15
Нагрудна прикраса, яку носили скіфські правителі.
(Пектораль) |
16
Фортечний мур, споруджений за імператора Цінь Шіхуанді. |
Додаток
3.
«Стародавня Греція».
(^)
1
Палац із численними кімнатами та заплутаною системою
переходів.(Кноський палац) |
2
Македонський цар, завоювання якого були ґрунтом для об’єднання
античної та східної цивілізацій.
(Александр Македонський) |
3
Швидкісний бойовий корабель, споряджений веслами в три ряди.
(Трієра) |
4
Золота погребальна маска Агамемнона. |
5
Укріплена фортеця, де зосередилися головні храми, скарбниця
міста.(Акрополь) |
6
Храм Посейдона. |
7
Учений-енциклопедист.
(Арістотель) |
8
Скульптура Мірона з Елевсина.
(Дискобол) |
9
Руїни Херсонесу. |
10
Сучасний макет троянського коня на місці розкопок Трої. |
11
Скульптура бога Геліоса – шосте чудо світу.
(Колос Родоський) |
12
Карта держави в Лаконіці, область у південному
Пелопоннесі.(Спарта) |
13
Автор поем «Іліада» і «Одіссея».
(Гомер) |
14
Верховний бог, повелитель грому, блискавок.
(Зевс) |
15
Частина портика, громадської споруди у столиці Боспорського
царства.
(Пантікапей) |
|
Додаток
4.
«Стародавній Рим».
(^)
1
Карта міста, що утворилося в області Лацій у
VIII
ст. до н.е.
(Рим) |
2
Син Божий, який прийняв смерть на хресті, потім воскрес.
(Ісус Христос) |
3
Головна площа міста, де відбувалися народні збори.
(Римський форум) |
4
Диктатор Риму, за правління якого значно зміцніли позиції
родової аристократії.
(Луцій Корнелій Сулла) |
5
Диктатор Риму, який запровадив новий сонячний календар замість
місячного.
(Гай Юлій Цезар) |
6
Перший римський імператор
(принцепс сенату).
(Октавіан Август) |
7
Найбільша арена в Стародавньому світі.
(Колізей) |
8
Талановитий полководець карфагенської армії.
(Ганнібал) |
9
Храм усіх богів.
(Римський Пантеон) |
10
Капітолійська вовчиця. |
|
|
Вверх
<< На
главную
<< Назад |