ГЕНИЧЕСКАЯ
ГИМНАЗИЯ
                     
 << На главную                       << Назад

     ПУБЛИКАЦИИ<

НАВЧАЄМОСЬ У ГРІ

Федосова О.А.,
учитель історії
гімназії м. Генічеська

     ГРА – це діяльність, яка полягає в інтеракції між окремими учнями або групами учасників, об’єднаними для реалізації певних цілей.

     Роль гри в людських відносинах підкреслювали ще Платон і Монтень. Значення гри в навчанні відмічав Ян Амос Коменський. Гра – це природна для дитини форма навчання. Вона частина його життєвого досвіду. Передаючи знання через гру, учитель враховує не тільки майбутні інтереси учня, а й задовольняє сьогоднішні. Учитель, що застосовує гру, організовуючи навчальну діяльність, виходить із природних вимог дитини, а не з власних корисливих міркувань.

     
Ігри можна використовувати при вивченні нового матеріалу, узагальненні, закріпленні та під час контролю знань. Пропоную гру «Історичне лото» як один із можливих варіантів закріплення і контролю знань у шостому класі.

     Число карт лото може бути
вiд 10 до 20. Кожна карта має 5-8 змістових ілюстрацій, які містять інформацію по вивченому періоду, темі, розділу׃
     - дата;
     - карта,
     - особистість,
     - поняття,
     - термін,
     - історичний факт.
     Усі ілюстрації на картах пронумеровані. До кожної ілюстрації складається запитання, яке записується на картці з відповідною нумерацією. Таким чином можна охопити контролем увесь спектр фактичного матеріалу.

     
На уроці учні отримують карти історичного лото. Учитель змішує картки з запитаннями, пронумерованими у відповідності до ілюстрацій на картах лото, і в будь-якому порядку зачитує питання. Учні відшукують відповідь на своїх картах лото, відповідають, називаючи номер відповіді.
     Наприклад, запитання: як звали дружину фараона Ехнатона? Відповідь: Нефертіті, №7. Якщо відповідь правильна, картка передається учню, якщо ні – відкладається. Завдання дітям – закрити картками ілюстрації в своїх картах лото. Ті, кому це не вдалось, мають «пробіли» в знаннях, або були неуважними.
     Історичне лото не тільки дає можливість здійснювати контроль знань понять і термінів, а й розвивати увагу дітей, образне асоціативне мислення, викликає в них активний інтерес.
     Пропоную зразок лото по історії стародавнього світу до підручника 6-го класу С.О.Голованова, С.А.Костирко. Теми:

 «Стародавні Єгипет, Індія і Китай»
(додаток 1)
«Передня Азія»
(додаток 2)
«Стародавня Греція»
(додаток 3)
«Стародавній Рим»
(додаток 4)

Додаток 1. «Стародавні Єгипет, Індія і Китай».

1
Шакалоголовий бог мертвих.



(Анубіс)

2
Держава на північному сході Африки.  


(Єгипет)

3
Гробниця фараонів.


(Піраміда)

4
Кам’яний лев з головою похованого фараона.
(Сфінкс)

5
Золота труна фараона Тутанхамона.  



(Саркофаг)

6
Тіло померлого, просякнуте спеціальною смолою для запобігання його розкладанню. (Мумія)

7
Дружина фараона Ехнатона.




(Нефертіті)

8
Жук-гнойовик, культ якого мав велике розповсюдження в Єгипті.  

(Скарабей)

9
Збирання папірусу.

10
Легендарний засновник буддизму.(Будда)

11
Сучасний герб Індії.

(Капітель Ашоки)

12
Руїни міста в долині Інду.
(Мохенджо-Даро)

13
Споруда для зберігання релігійних цінностей в місті Санчі.
(Ступа і ворота)

14
Бог-володар тварин, руйнівна сила.


(Шива)

15
Учитель, який проповідував гармонію людини і природи.

 (Лао-цзи)

16
Фортечний мур, споруджений за імператора Цінь Шіхуанді.
(Велика Китайська стіна)

17
Філософ, який сформулював моральний ідеал досконалої людини.
(Конфуцій)

18
Китайська пагода.

19
Піраміда Джосера.

20
Даосистський символ рівноваги.


(Інь та Янь)




              

Додаток 2. «Передня Азія». (^)

1
Крилатий бик у палаці Саргона ІІ

2
Цар Вавилону, правління якого відзначилося створенням законів. (Хаммурапі)

3
Вождь ізраїльтян, який вивів їх з єгипетського полону.

(Мойсей)

4
Висячі сади Семіраміди.

5
Дорога процесій. Фрагмент.


(Дракон)

6
Карта країни, розташованої на південь від Сирії.

(Фінікія)

7
Ворота богині Іштар.

8
Перський цар, який розділив свою державу на сатрапії.
(Дарій І)

9
Гробниця Кіра ІІ Великого.

10
Культова вежа в архітектурі Месопотамії. (Зиккурат)

11
Монета з золота, запроваджена Дарієм І.
(Дарик)

12
Золотий гребінь скіф’янки.

13
Карта двох найбільших азійських держав, що існували до н.е.. (Вавилонське царство, Ассирія)

14
Стовп із законами Хаммурапі.

15
Нагрудна прикраса, яку носили скіфські правителі.

(Пектораль)

16
Фортечний мур, споруджений за імператора Цінь Шіхуанді.




 

Додаток 3. «Стародавня Греція». (^)

1
Палац із численними кімнатами та заплутаною системою переходів.(Кноський палац)

2
Македонський цар, завоювання якого були ґрунтом для об’єднання античної та східної цивілізацій
. (Александр Македонський)

3
Швидкісний бойовий корабель, споряджений веслами в три ряди.
(Трієра)

4
Золота погребальна маска Агамемнона
.

5
Укріплена фортеця, де зосередилися головні храми, скарбниця міста.(Акрополь)

6
Храм Посейдона
.

7
Учений-енциклопедист
.



(Арістотель)

8
Скульптура Мірона з Елевсина
.  


(Дискобол)

9
Руїни Херсонесу.

10
Сучасний макет троянського коня на місці розкопок Трої.

11
Скульптура бога Геліоса – шосте чудо світу
.
 

(Колос Родоський)

12
Карта держави в Лаконіці, область у південному Пелопоннесі.(Спарта)

13
Автор поем «Іліада» і «Одіссея»
.


(Гомер)

14
Верховний бог, повелитель грому, блискавок
.


 (Зевс)

15
Частина портика, громадської споруди у столиці Боспорського царства
. (Пантікапей)

 


 

 


 

 

 


 

 

                         

Додаток 4. «Стародавній Рим». (^)

1

Карта міста, що утворилося в області Лацій у
VIII ст. до н.е.



(Рим)

2

Син Божий, який прийняв смерть на хресті, потім воскрес.



(Ісус Христос)

3

Головна площа міста, де відбувалися народні збори.



(Римський форум)

4

Диктатор Риму, за правління якого значно зміцніли позиції родової аристократії.

(Луцій Корнелій Сулла)

5

Диктатор Риму, який запровадив новий сонячний календар замість місячного.

(Гай Юлій Цезар)

6

Перший римський імператор
(принцепс сенату).



(Октавіан Август)

7

Найбільша арена в Стародавньому світі.



(Колізей)

8

Талановитий полководець карфагенської армії.


(Ганнібал)

9

Храм усіх богів.

(Римський Пантеон)

10

Капітолійська вовчиця.

 

 

 



Вверх

<< На главную                       << Назад

Автор:
Дата размещения:


 

Федосова О.А., учитель истории гимназии г. Геническа
11.01.2007 г.

Copyright © 2006-2007 CULTdesign
www.gimnasia.genichesk.com.ua

Все статьи сайта